Czym jest artykuł marketingowy?
Artykuł marketingowy to artykuł mający na celu osiągnięcie celów marketingowych. Jest to jedno z narzędzi content marketingu. Artykuły marketingowe to bardzo popularny rodzaj treści w Internecie. Jednak z artykułami marketingowymi można spotkać się również w poza Internetem. Są napisane, aby informować, bawić i przekonywać czytelników.
Artykuł marketingowy to krótki artykuł lub wpis na blogu, który jest zwykle używany w kampaniach marketingowych. Artykuły marketingowe są publikowane na stronach internetowych, na blogach w kanałach mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Mogą też być publikowane w e-biuletynach które następnie rozsyłane są do odbiorców drogą mailową. Poza tym artykuły mogą być publikowane w offline, na przykład w gazetach.
Dobry artykuł marketingowy zaczyna się od mocnego zdania otwierającego, które przyciąga uwagę czytelnika i zachęca go do dalszego czytania. Powinien również zawierać skuteczne wezwanie do działania na końcu artykułu, które chcesz, aby czytelnicy wzięli, aby mogli dowiedzieć się więcej o Twojej firmie lub produkcie.
Jak napisać skuteczny artykuł marketingowy
Napisanie skutecznego artykułu marketingowego nie jest trudne. Kluczem jest wiedzieć, czego chcą czytelnicy i pisać o tym w sposób, który im się spodoba.
Niektóre z najskuteczniejszych artykułów marketingowych to te, które są pisane w pierwszej osobie, co ułatwia czytelnikom identyfikację z historią. Powinien być również napisany w sposób łatwy do zrozumienia dla czytelników, zwłaszcza jeśli są zainteresowani omawianym tematem.
Ważne jest również, aby zarówno marketerzy, jak i pisarze wiedzieli, że pisanie to nie tylko treść – to także ton. Ton twojego pisma powinien przekazywać twoją wiadomość i umożliwiać czytelnikom łatwe zrozumienie tego, co chcesz powiedzieć.
Pisanie artykułów marketingowych – wskazówki
Pisząc artykuł marketingowy, autor powinien najpierw zdecydować się na temat, a następnie zawęzić go do konkretnej niszy. Powinni również skupić się na tym, co chcą powiedzieć. Powinni również używać mocnych słów, związanych z niszą i używać prawidłowej gramatyki.
Napisanie artykułu marketingowego – proponowane kroki
– Zdefiniuj grupę docelową
– Określ swój cel pisania tego artykułu
– Wybierz niszę
– Zapisz wszystko, co chcesz powiedzieć w jednym zdaniu
– Stwórz zarys tego, o czym ma być Twój artykuł
Jak poprawić swoją kreatywność w pisaniu artykułów marketingowych
Kreatywność to coś, co można poprawić dzięki praktyce. Ale jak możesz poprawić swoją kreatywność? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć kreatywność w pisaniu artykułów marketingowych.
– Zastanów się, jakie korzyści płyną z Twoich treści dla czytelnika.
– Napisz na temat, który Cię interesuje lub jest związany z Twoją wiedzą lub zainteresowaniami.
– Zastosuj inne podejście do każdego akapitu artykułu i spraw, aby każdy akapit był interesujący.
– Używaj żywych opisów, aby zapewnić czytelnikowi wciągające wrażenia z czytania.